14 Ocak 2016 Perşembe

Hayvan Deneyleri!

Merhaba millet artık finallerimin bitmesine 2 sınav falan kaldı. Bütleri saymıyorum ama :/ Neyse çoğunluğu bittiğine göre artık yazı yazma vaktim geldi. Ürün paylaşmadan önce hayvan deneyleri ile ilgili bir şeyler yazmak istedim. Çünkü biliyorsunuz ki kozmetik dahil kullandığımız çoğu üründe hatta ilaçlarda bile hayvanları kullanıyorlar. Bunun ne kadar doğru olduğu herkes için farklı olabilir ama benim çok yanlış hayvan deneyleri yapmadan da birçok marka gibi doğru sonuçlara ulaşabilirler. Ama zaten bu markaların çoğu çok pahalı olan ve kapitalist sistemin köleleri olan markalar. İlginç bir bilgi ise bazı ilaçlar hayvanlar üzerinde yapılan deneyde  başarıyla tamamlanmış ve güvenli bulunmus fakat insanlar üzerinde ki olumsuz etkileri sebebiyle geri çekilmiş veya yasaklanmış. Bu da aklımıza şu soruyu getiriyor. İnsanların güvenliği için hayvanları kullanmak ne kadar doğru ki ? Hiç hayvanları önemsemeyen biri bile bence bu soruyu sormalı.Çünkü insan hastalıklarının yalnızca % 1.16 sı hayvanlarda görülüyormuş.Doktorların bir çoğu da hayvan ve insanlar da ki anatomik farklılıklardan dolayı hayvan deneylerinin yanıltıcı olduğunu söylemiş. Yani şimdi daha iyi anlıyorsunuz bu deneylerin ne kadar gereksiz olduğunu. Hayvanlara zulüm etmekten başka hiçbir şey değildir. İnsanlar üzerinde mi deney yapılsın o zaman gibi sorular soruluyor. Ben bir doktor değilim bu konuda ne yapılır çok bilemem ama kozmetik konusunda kesinlikle hiçbir canlının deney olmasına gerek yoktur bunu deney yapmayan dünyaca ünlü birçok markadan da görmek mümkündür. Ama ilaç konusunda nasıl deney yapılır doğruluğu nasıl ispatlanır o kadarını bilemeyeceğim ama hayvanlar üzerinde test yapılması da zaten bir şey kazandırmıyor yapanlara. Zaten bana göre bu deneyi yapanlar ilaçları yapan bilim insanları da insan için neyin doğru neyin ne kadar yanlış olduğunu biliyorlar. Bu yapılan deneyler de insanların C vitaminine ihtiyacı olmadığı ve sigara ve alkolun bir zararı olmadığı sonucu çıkmış :) Ama bu hayvan deneylerine göredir. İnsan ve hayvan çok farklı burdan da anlayabiliriz mesela. Her neyse bu gibi örnekler çok var :) Arştırmak isterseniz nette çok fazla bilgi var bende oralardan okuyup yazdım zaten.
Bu yazıda benim asıl sizden istediğim evet kullandığımız birçok şeyde deney var birçok şey doğal değil.Paraben silikon vs vs bunlar ayrı konu zaten. Yiyecekler de bile yapıyorlarmış bu arada :(
Ne yaparsak yapalım bu ürünleri bir şekilde alıyoruz. Hadi kozmetiği geçtim ama ilaçsız yapamayız nede olsa. Ve daha bilmediğimiz bir çok şey. Yiyecekler vs.
Bu konuda en iyi yapabileceğimiz şey hayvan deneyleri yapmayan ürünleri kullanmaya çalışmak olacaktır. En azından bunu en aza indirebilirsek her birimiz o markaların ürünleri çok fazla almaya çalışmazsak hem kendi içimiz rahat olur hemde belki satışları azalır yani sanmıyorum ama :) Ama olsun yani biz yinede en aza indirmeye çalışalım. Zaten Türk markalarının çoğu deney yapmıyor.
Birçoğunuz PETA yı biliyordur ama bilmeyenler için şimdi paylasacağım ve blogumun yanında da Deney yapan yapmayan markalar olarak bir bölüm yapacağım. Sitenin ismini unutursanız gelip ordan da bakabilirsiniz.

Bunları yazıyorum ve çok da üzülüyorum fakat ne yazık ki bende bazen alıyorum. Ama yinede hep doğal ve deney yapmayan ürünleri almaya çalışıyorum. Zaten daha zamanla paylasacağım ürünlerden de göreceksiniz. Ama dediğim gibi ne yazik ki evimize giriyor az veya çok :( Ama şuna inanıyorum ki zamanla belli markalara alışınca diğer markaları artık almadıkça deneyli ürünleri de artık almamış olacağız. Ben kendimi alıştırmaya çalışıyorum mesela bir ruj alacaksam ilk olarak deneysiz ürün olmasına bakıyorum.

Tek dileğim umarım artık markalar hayvan deneyleri yapmaktan vazgeçer.
Ve güzel bir haber Güney Kore'de artık hayvan deneyleri yapılmayacakmış ve hayvan deneyleri yapan ürünler ülkeye sokulmayacakmış. Bence çok güzel bir uygulama olmuş herkes bu şekilde tavır alırsa deney yapanlar yapmamaya başlar. Deney yapmayan markalar ise yapanlara göre daha çok kazanır. Ben bunu isterim. Bu haberi de Onedio'da okudum Bu da linki okumak isterseniz.

https://onedio.com/haber/guney-kore-de-kozmetik-icin-hayvan-deneyleri-tarihe-karisiyor-658548



Ve Asıl Konumuz olan linkler
HAYVAN DENEYLERİ YAPAN MARKALAR 
http://www.mediapeta.com/peta/PDF/companiesdotest.pdf
HAYVAN DENEYLERİ YAPMAYAN MARKALAR <3
http://www.mediapeta.com/peta/PDF/companiesdonttest.pdf


VE DE KULLANDIĞINIZ ÜRÜNÜN DENEY YAPIP YAPMADIĞINI DİREK ŞU LİNKTEN ÖĞRENEBİLİRSİNİZ HEMEN.

Beauty Without Bunnies | PETA.org

2 yorum:

  1. Değindiğin konuda o kadar haklısın ki gerçekten çok hak veriyorum...
    Her ülke kore gibi olsa yada her insan bilinçli olsa ama bu yazı gayet biliçlendirici...teşekkürler...
    Bloğunu takibe aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol okudugun için :) Keşke umarım zamanla bu oturur.

      Sil